Cikkek kiegészítőkről
2016.06.11 11:50

A fehérjeturmixok előnyei

 

 

 

 

 

Nagy mítoszok övezik a fehérjeturmixokat mint táplálékkiegészítőket. Ez a cikk a fehérjeturmixok előnyeit ismerteti, illetve szó lesz a cikkben arról is, hogy kinek kellene használnia fehérjeturmixokat, és hogy mit kell figyelembe venni a fogyasztásuk előtt.

 

 

Fehérjeturmixok az edzéshez

A fehérje egy létfontosságú tápanyag, amely nélkülözhetetlen szerepet tölt be a szervezet mindennapi működésében. Hozzájárul többek között a bőr, a vér, a csontok, az izmok és a porc felépítéséhez és regenerációjához. Ha nem szerepel elegendő fehérje az étrendben, az izmok nem tudnak megfelelő gyorsasággal vagy hatékonysággal újraépülni, és ez akár még túledzéshez is vezethet. Fontos, hogy egy kemény edzés után segítsük a szervezet regenerációját, így éppen ez az az időszak, amikor a legelőnyösebb a fehérjeturmixok fogyasztása.

Az edzés utáni első 30-60 perc a legoptimálisabb idő a tápanyagok elfogyasztásához, hogy ezáltal is segíthessük a regenerációt. A szilárd étel lebontásához, megemésztéséhez és az izmokhoz történő eljuttatásához idő kell, épp emiatt jelentenek hatékony alternatívát a fehérjeturmixok. A fehérjeturmixokat gyorsan meg tudjuk emészteni és az elfogyasztásuk után átlagosan kb. 30 percre van szükség ahhoz, hogy eljussanak az izmokhoz. A „készre kevert” vagy a „keverésre kész” termékek, mint például a Whey Protein 80 i-Shake is nagyszerű választás lehet edzés után. Csak vizet kell hozzáadni, alaposan össze kell rázni, és azonnal fogyasztható is.

 

Mivel a szervezet a regenerálódást leginkább éjszaka végzi, azaz alvás közben, amikor megemelkedett a növekedési hormon szintje, ezért körülbelül egy órával lefekvés előtt nagyban segítheti a regenerálódást egy fehérjeturmix elfogyasztása is (ilyenkor a legkiválóbb választás a lassú felszívódású kazein).

 

Fehérjeturmixok a testsúlycsökkentéshez

A fehérjeturmixok segíthetik növelni a száraz izomtömeget, de az is igaz ezekkel a turmixokkal kapcsolatban, hogy segíthetik a testzsír csökkentését a jóllakottság érzésének növelésével, az alapvető tápanyagokkal történő ellátással, valamint az anyagcsere aktivitásának fokozásával. Naponta egy étkezés fehérjealapú turmixszal vagy gyümölcsturmixszal való kiváltása segítheti a testsúlycsökkentést, feltéve, hogy ez nem mond ellent az orvos utasításainak, és egy kiegyensúlyozott étrend részét képezi.

 

 

 

 

Fehérjeturmixok nőknek

A fehérjeturmixok különösen előnyösek a nők számára. A nőknél a kor előrehaladtával megnövekszik a csontritkulás és az ízületi problémák kockázata, és éppen ezért még inkább fontossá válik megőrizni az izomtömeget és figyelni a megfelelő mennyiségű fehérjére az étrendben. Ha az étrend már tartalmaz elegendő mennyiségű fehérjét, nincs szükség turmixokra az izmok fenntartásához vagy építéséhez. Azonban ha nem kerül elfogyasztásra sok fehérjében gazdag étel, alkalomadtán egy-egy fehérjeturmix segíthet az elegendő fehérje bevitelében.

 

Összegzés

A fehérjeturmixokra táplálékkiegészítőkként kell tekinteni. Ez azt jelenti, hogy ha elég fehérjét viszel be teljes értékű élelmiszerek fogyasztásával, a fehérjeturmixokkal történő táplálékkiegészítés nem elsődleges, ugyanakkor pl. az edzés után közvetlen kiváló megoldást jelent egy gyors felszívódású teljsavó fehérje, hogy a lehető leghamarabb eljussanak a tápanyagok az izmaidba.

 

Néhány fehérjeturmixnak magas a cukortartalma (így diétába nem jelentik a legjobb választást), ezért ajánlott ellenőrizni az összetevők listáját és a számodra legmegfelelőbb fehérjét választani.

 

Vikki Roberts cikke alapján, mely megjelent a TPW The Locker Room-ban 2013.08.08-án.

 

Webáruház készítés