Új jelszó kérése

Cikkek kiegészítőkről

2016.02.03 17:30
3 egészségre gyakorolt pozitív hatás a kreatintól!




A kreatin segít a regenerálódásban, növeli az erő- és energiaszintet, segíti az izomépítést, amit már több kutatás is bebizonyított. Azonban a kreatin szélesebb körű előnyöket tudhat magáénak, mint pusztán a fizikai aktivitásra gyakorolt pozitív hatásai...

 

 

 

 

Ma a kreatint tartják a leghatékonyabb táplálékkiegészítőnek a piacon kapható kiegészítők között. A kreatin széles körű népszerűsége és hosszú életútja annak az egyszerű ténynek tudható be, hogy számos előnyt nyújt a sportolók és a fizikailag aktívak számára. A kreatin mint táplálékkiegészítő szedése különösen előnyös azoknak, akik súlyzós edzést végeznek. A kreatin segít a regenerálódásban, növeli az erő- és energiaszintet, segíti az izomépítést, amit már több kutatás is bebizonyított. Azonban a kreatin szélesebb körű előnyöket tudhat magáénak, mint pusztán a fizikai aktivitásra gyakorolt pozitív hatásai.

Ezek az előnyök talán kevésbé ismertek, viszont a kutatások egyértelműen arra utalnak, hogy a kreatin alkalmazását komolyan meg kellene fontolniuk azoknak, akik szeretnének javítani az általános egészségükön és életmódjukon, akárcsak azoknak, akik rendszeres fizikai aktivitást végeznek.

 

Mi is az a kreatin?

A kreatin egy olyan vegyület, amely megtalálható az élelmiszerekben és amelyet a szervezetünk természetes úton előállít. A kreatint a máj, a hasnyálmirigy és a vesék állítják elő, és a véráramunk szállítja körbe a szervezetünkben. Amikor a kreatin elér az izmokhoz, foszfokreatinná alakul át, amely az izmok energiaraktárainak (ATP) feltöltését szolgálja. Egyszerűen fogalmazva a kreatin látja el az izmokat energiával. Stressz hatására az izmok energiaszintje gyorsabban csökken. A kreatin felelős ennek az energiaszintnek a helyreállításáért. A kreatin kiegészítő szedése fokozza a szervek ezen helyreállító képességét, ami lehetővé teszi a keményebb, hatékonyabb edzést és a jobb eredményeket. A kreatin számos előnyt tud nyújtani azok számára, akik javítani szeretnének atlétikai képességükön és testfelépítésükön.

 

A kreatin mint antioxidáns

Az antioxidánsok olyan anyagok, amelyek képesek csökkenteni az oxidáció káros hatásait. Az oxidáció akkor következik be, ha az oxigén anyagcserével átalakul a szervezetben, és szabad gyökök képződnek. Ezek a szabad gyökök potenciálisan károsak és degeneratív állapotokat okozhatnak, így például gyulladást, korai öregedést, szív- és májbetegségeket vagy rákot. Kutatások szerint a kreatin egy különösen hatékony antioxidáns. Ez azt jelenti, hogy a kreatin szedése az egészséges életmód és a rendszeres testmozgás alapköve lehet minden ember számára, nem csak azoknak, akik nehéz fizikai tevékenységet végeznek.


A kreatin növeli a mentális teljesítőképességet

Már régóta bizonyított, hogy a kreatin jótékony hatással van az izmok teljesítőképességére és a fizikai aktivitás növelésére. Azonban a legújabb kutatások szerint a kreatinnak hasonlóan pozitív hatásai lehetnek az agyműködésre is. Friss tanulmányok kimutatták, hogy azoknak, akiknek táplálékkiegészítői között kreatin is szerepelt, javult a problémamegoldó képességük és magasabb IQ-értékeket értek el, mint azok, akik placebot szedtek. Tehát ez is egy további érdekes és jótékony hatása a kreatin szedésének.



 

Összegzés:

  • A kreatin a leghatékonyabb és leginkább kutatott táplálékkiegészítő, amely jelenleg elérhető a piacon.
  • A kreatin növeli mind a fizikai, mind a mentális teljesítőképességet.
  • A kreatin egy nagyon hatékony antioxidáns.
  • Naponta legalább 6-10 gramm kreatin szedése legalább három héten át már ki is fejti a legkedvezőbb hatásait.
  • A mindennapi kreatinszedéssel eredmények érhetők el – a következetesség a kulcs.

 

Dr. Iain Lindsay cikke alapján, mely megjelent a TPW The Locker Room-ban 2014.01.28-án.

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.