Új jelszó kérése

Cikkek az edzéssel kapcsolatban

2015.06.30 23:19
Csak a hasadból szeretnél fogyni?! Ezt nézd!

 

Sokan a testedzés és a zsírégetés kapcsolatát úgy képzelik el, hogy ha van egy kis felesleg a combjukon, akkor guggolnak párat, és máris „ég a zsír” a combjukról. Ugyanezt gondolják sokan a hasukról is (talán ez a legjellemzőbb), azaz minél többet hasaznak, annál laposabb lesz a hasuk, annál több „zsírt égetnek le” a hasukról...

 

Sajnos van egy rossz hírünk:

 

EZ EGY TÉVHIT!

De miért?! Ha hasazol, akkor a hasizmod dolgozik, nem?! De. És ez a kulcs, a hasIZMOD dolgozik, nem a hasizmod felett felhalmozott zsírréteg. Gondolj csak bele, a zsírréteg az, ami összehúzódik, ami a munkát végzi?! Nem, hanem az alatta megbújó izom! A zsír egy igencsak passzív szövet, ami nem végez munkát. Írhattam volna azt is, hogy nem végez IZOMmunkát, és akkor ismét utalnék arra, hogy a munkát az izom végzi! Ebből máris tudhatod, hogy nem az "úszógumi ég", amikor hasazol.

Ha a (kicsit) tudományos(abb) oldalát nézzük, akkor a szervezetünk triglicerid formájában tárolja a zsírokat, majd ezeket (ha ebből energiát szeretne nyerni) szabad zsírsavakká bontja, amiket a véráramba kerülve a szervezet bármely pontjára eljuttathatja. Azaz nem kell arról a területről nyerje az energiát, ahol a valódi izommunkát végzi, a test más területeiről is el tudja szállítani az "üzemanyagot". Láthatod, hogy a szervezeted ügyes szerkezet, van megoldása sokmindenre, erre is. Egyébként ezt már tudományos kísérletek során (MRI vizsgálatokkal) is alátámasztották.

 

De akkor hogy tüntethető el a zsír a hasról?! Vagy egyéb problémás területekről?! Aerob edzéssel, vagy HIIT edzéssel, melyek a legkiválóbb zsírégető hatással bírnak a súlyzós edzés mellett. Igen, a súlyzós edzés is nagyon-nagyon fontos az anyagcsere gyorsító hatása miatt (is)!

Persze, ha az a célod, hogy kockás legyen a hasad, attól még a hasazást nem szabad elhanyagolni, ugyanis a kockák ettől lesznek meg, de a fent említett edzésformákkal és egy jól megtervezett, végigvitt diétával válnak valóban láthatóvá!

 

Összegezve tehát: a lokális zsírégetés csak egy TÉVHIT! A szervezet arányosan csökkenti a zsírraktárakat, de ezt sem tudja megtenni, ha nem sarkallod erre megfelelő (aerob, HIIT, súlyzós) edzéssel, valamint tervszerűen véghez vitt diétával!

 

Ha szeretnéd tudni a zsírégetés TITKÁT, a megfelelően összeállított étrend alapjait, akkor
iratkozz fel INGYENES 7 részes tudásanyagunkra itt:
http://dieta.finomprotein.hu

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.