Új jelszó kérése

U120 Projekt

2016.02.21 11:45
49. nap - Kész, vége...




 

Lassan 3 hete nem írtam az U120 projekt alakulásáról. Volt itt minden... Sok egyéb feladatom is feltorlódott, melyek sok időmet felemésztették, ettől függetlenül természetesen folytatódott a diéta. Volt itt pozitív és negatív történés is, sőt olyan is, amit eddig még nem tapasztaltam a diétám kezdete óta. Ebben a blogbejegyzésemben szó lesz az első pozitív visszajelzésekről, az alvás fontosságáról, valamint az első "pozitív" hetemről is...


A kevés alvás előbb-utóbb megbosszulja magát...

Csak azt tudom javasolni, hogy aludjatok eleget! A kevés alvásnak előbb, vagy utóbb, de garantáltan meglesz a böjtje. Az, hogy kinek mi az elég, az nagyban függ az egyéni alvásigénytől, a mindennapok aktivitási szintjétől, az életkortól, sőt még attól is, hogy milyen minőségben tud aludni a "páciens". Mindettől függetlenül az azért elmondható, hogy minimum (mondom MINIMUM!) 6 óra alvást javasolnék mindenkinek, de az optimális valahol napi 8 óra környékén lenne.

A túl kevés alvás negatív hatása nem csak abban mutatkozik meg, hogy hulla vagy egész nap és gyakorlatilag bármikor elmehetnél statisztának a The Walking Dead-be, hanem az izomépítést is igencsak negatívan befolyásolja. Azaz hiába a kemény munka (illusztráción: kőműves), mellyel stimulálod az izmaidat, jön a kialvatlanság, a kevés pihenés (illusztráción: Super Mario) és romba dönti az eddig elvégzett munkádat, mivel gátolja az izmok regenerációját, fejlődését. Biztos Te is sokszor hallottad már, hogy az izmokat nem az edzőteremben, hanem a hálószobában építjük. És most nem ARRA gondolok... :P

Sajnos nekem az utóbbi hetekben (sokszor hosszú napokon keresztül) nemhogy a napi 8 óra alvás nem volt meg, de nagyon sok esetben még ennek a fele sem. Voltak olyan napok, amikor örültem a 3,5 (!) óra alvásnak is, de voltak itt 3 óra alvással "végig vegetált" napjaim is. Ez nem normális, de főleg nem egészséges, és egyáltalán nem támogatja a céljaimat (főleg, ha ez még munkahelyi stresszel és emberi hülyeséggel is párosul), de sajnos ez van, így tudtam megoldani mindazt, ami erre a húzós időszakra be lett tervezve. Most már próbálom legalább 5 órára kitolni az alvásidőmet lehetőleg minden nap, és hétvégénként (ha tehetem) akár még a 8-9 órát is igyekszem elérni alvás tekintetében, hogy elkerüljem a fent említett negatív következményeket.

 

Túl az első "pozitív" hetemen...

Sajnos a fent említett kevés alvás (és egyéb stressztényezők együttes) negatív hatása az lett, hogy volt olyan nap, amikor (előtte 3 nap alatt aludtam összesen 10 órát) olyan szinten ki voltam merülve, hogy amikor a jóval előre betervezett edzésemre indultam volna, semmi erőt sem éreztem magamban, ráadásul már szédültem is. Végül ez utóbbi meg is győzött arról, hogy ezt most nem kell erőltetni, így sajnos emiatt kimaradt egy edzésem is (ezt leszámítva sikerült tartanom a heti 3 edzést).

Don't step on it photo scalecrybmp.gif

Továbbá a temérdek teendőm több esetben is annyira elvette a figyelmem, hogy csak lefekvéskor (3-4 órával az ébresztő csörgése előtt) jutott el az agyamig, hogy még nem készítettem el a diétás kajámat a következő napra. Így sajnos volt pár olyan napom, amikor nem sikerült 100%-osan betartanom a diétát (mivel nem főztem meg és porcióztam ki), bár ennek ellenére (amennyire tudtam) próbáltam tisztán kajálni...

Sajnos mindennek meglett az eredménye is, ugyanis a diéta 5. hetében a diétám során először sikerült egy "pozitív" hetet produkáljak, ugyanis az előző heti testsúlyomhoz képest +0,6 kg-mal zártam, így az 5. hét végére a testsúlyom 153,7 kg-ra kúszott vissza.

Tragédia?! Ha a lelki részét nézzük, kibaszottul az... Tudtam, hogy előbb-utóbb eljön az a hét, amikor stagnálni vagy nőni fog a súlyom, de nem gondoltam volna, hogy már az 5. héten... Szarul érintett, igen. Ettől függetlenül nem estem bele abba a hibába, amibe korábban, hogy (első kudarcnál feladók, figyelem!): "akkor baszódjon meg mindenki, rohadjon meg az egész világ, köcsög aki kitalálta ezt a geci diétát, szarok Én az egészre, zabáljunk!".

Nem, most nem volt ilyen. Persze, hogy szarul esett, de látom magam előtt a célt és folytattam a diétát. És milyen jól tettem! A 6. héten produkáltam egy -2,1 kg-os csökkenést, így a testsúlyom igen közel került az első lélektani határhoz a 150 kg-hoz, ugyanis 151,6 kg-mal mérlegeltem 2016.02.14-én.

Nyugi, ez nem (csak) zsírból ment le, biztos vagyok benne, hogy előző héten kicsit sikerült jobban visszatöltenem a raktáraimat, így azok is ürültek valamelyest, ami megmagyarázza ezt a magasabb súlyvesztést. Ma este (amikor ezt a bejegyzést írom 2016.02.21., vasárnap van) ismét mérem a testsúlyom, majd most kiderül, hogy jó-e a tempó, vagy sem (bár ezen a héten is volt olyan, hogy nem tudtam elkészíteni előre a következő napra a kajámat, így nem "hihetek" 100%-ban a ma esti eredménynek.

 

 

 

Az első pozitív visszajelzések... :)

A napokban kaptam meg az első olyan pozitív visszajelzéseket, mely szerint van látszata az elmúlt immár közel 7 hétnek. És ennek tökre örülök! :) Mindig jól esnek az ilyen visszajelzések, mert ezek is csak megerősítenek abban, hogy jó úton haladok és valóban van látszata a diétának, nem csak Én érzem magam jobban tőle. Szóval (állítólag) már látszik, hogy fogytam, ami nagyon jó érzés, és segít abban is, hogy fenntartsam a motivációmat (nem elhanyagolható szempont).

 

Szép lassan jön vissza a KRAFT is! ;)

Egy edzés kivételével sikerült eljussak heti 3 edzésre, így szépen haladok az edzéssel is, folyamatosan jön vissza az erőszintem. A 7. heti edzéseim során már 200 kg-mal guggoltam, 140 kg-mal nyomtam fekve, de ezeken kívül minden más gyakorlat során érzem, hogy egyre jobb a forma, egyre nagyobb súlyokat és egyre könnyebben meg tudok mozgatni. Szóval szépen lassan haladok, úgy érzem jól halad az "építkezés". :)

A 6. héttől kezdve már óvatosan beiktattam pár erősember gyakorlatot is. Nyomó gyakorlatokat tettem be egyelőre, mellyekkel még nem nagyon terhelem magam, inkább csak kiegészítik az edzésem, nem tekintek még rájuk kifejezetten strongman gyakorlatként. Az eddig beiktatott gyakorlatok: apollo nyomás fej fölé, farönk nyomás fej fölé és a viking nyomás. Mindhárom váll napon, de egy vállazós napon nem mind a hármat végezve. Jelenleg (még) nagyon kis súllyal, és inkább statikus mozgással, lökések nélkül végzem a gyakorlatokat, de hamarosan ezeknél is növelni kezdem a súlyt, dinamikusabbá válnak a gyakorlatok is, így egyre közelebb kerülök majd a valódi strongman versenygyakorlatokhoz. :) Beszámolok majd erről is! ;)

 

Megyek tovább! ;)

 

Fülöp Mihály (Suta)

Webáruház készítés
Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.